EĞER … İSE
Eğer … ise karşılaştırma komutunda eğer ile ise
arasındaki boşluğa bir şart belirlenir. Bu şart doğru ise yapılacak komutlar eğer
ise bloğunun içine yazılır. Bu şart yanlışsa hiçbir şey yapmayacaktır.
Bir örnekle açıklayalım. Butona basıldığında 9
nolu pine bağlı buzzer’dan ses gelmesini istiyoruz. Buton’a basılmadıysa hiçbir
şey yapmayacaktır.
Burada dikkat etmemiz gereken BUTON’a basıldıysa bilgisayar 1 lojik
değerini, BUTON’a basılmadıysa bilgisayar 0 lojik değerini üretecektir.
EĞER … İSE … DEĞİLSE
Blok Palet’indebloğu altında yer almaktadır.
Eğer … ise … değilse karşılaştırma komutunda eğer ile ise arasındaki boşluğa bir şart belirlenir. Bu şart doğru ise yapılacak komutlar eğer ise bloğunun altına yazılır. Bu şart yanlışsa yapılacak komutlar değilse bloğunun altına yazılır.
Eğer … ise … değilse karşılaştırma komutunda eğer ile ise arasındaki boşluğa bir şart belirlenir. Bu şart doğru ise yapılacak komutlar eğer ise bloğunun altına yazılır. Bu şart yanlışsa yapılacak komutlar değilse bloğunun altına yazılır.
Bir örnekle açıklayalım. Butona basıldığında 9
nolu pine bağlı led yansın, butona basılmadıysa led sönsün istiyoruz.
Yukarıdaki iki
kodu da dikkatlice inceleyim. İkisi de verdiğimiz örnek için doğrudur.
EĞER KOMUTU ŞART İFADELERİ
Mesafe
büyük 20 ise
|
||
Mesafe
küçük 15 ise
|
||
|
Buton
eşit 1 ise
(Buton’a
basıldıysa)
|
|
Buton
eşit 0 ise
(Buton’a
basılmadıysa)
|
||
Pot
değeri büyük 100 ve küçük 300 ise
(Pot’un
aldığı değerler 100 ile 300 arasında ise)
|
||
Pot
değeri eşit 0 veya
Pot
değeri eşit 1023 ise
|
ÖNCEKİ SAYFA ANASAYFA SONRAKİ SAYFA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder